عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

مزایای بلند مدت

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

در این جا بلند مدت به دوره ی زمانی 18  ماه پس از شروع بانکداری الکترونیکی اطلاق می گردد ، که در این دوره بانک ها از طریق کاهش هزینه و صرفه جویی نسبت به مقیاس ، درآمدهایشان افزایش می یابد . اهم این ویژگی ها به تبیین زیر می باشد :

  • کاهش هزینه های عملیاتی
  • کاهش هزینه ی پردازش معاملات و اطلاعات
  • ارائه ی خدمات به مشتریان بازار هدف
  • ایجاد درآمد مناسب تر و گسترده تر ( عزیزی سرخنی و دیگران ، 1387 ، ص 4 )

2-1-6) عملیات بانکداری الکترونیک در سیستم بانکی کشور

می توان ادعا نمود که بخش عمده ی خسارت جبران ناپذیر در کشور ، تاوانی می باشد که به دلیل تأخیر در اجرای بانکداری الکترونیک می پردازیم . ( کاتبی ، 1384 ، ص 2 ) ، در سال های 72 و 73  جرقه های ایجاد سوئیچ ملی جهت بانکداری الکترونیک زمانی زده گردید ، که شبکه ی ارتباطی بین بانک ملی و فروشگاه های شهروند ایجاد گردید و افرادی که کارت بانک ملی را داشتند ، می توانستند از خدمات فروشگاه های شهروند بهره گیری کنند . در بست خرداد 1381  مجموعه ای از مقررات حاکم بر مرکز شبکه ، تبادل اطلاعات بین بانکی موسوم به شتاب تصویب گردید که فعالیت خود را از اول تیر  1381  با هدف فراهم کردن زیر ساخت بانکداری الکترونیک آغاز نمود. کلیه ی سخت افزارها و نرم افزارها در 13  مرداد ماه 81  در اختیار اداره شتاب مرکزی قرار گرفت و از شرکت خدمات انفورماتیک و شرکت ملی انفورماتیک سلب مسئولیت گردید . طرح شتاب که جهت هماهنگی و همکاری بین بانک ها و سازماندهی سیستم پولی کشور از سوی مرحوم دکتر نور بخش در شورای عالی بانک ها به تصویب رسید ، کلیه ی بانک ها را ملزم به پیوستن به این شبکه ساخت . آزمایش های اولیه این شبکه با سه بانک دولتی آغاز گردید .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش عبارتند از:

  • سنجش و اندازه گیری رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری اندازه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان با فرمت ورد