عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )

1-1-1-1 به گونه کلی مدل کلر در مورد دانش برند به شکل زیر می باشد: (کلر، 2008: 158).

دیوید آکر یک مرحله را نیز به مراحل آگاهی اضافه می کند و آن را شامل سه مرحله می‌داند:

1 – شناخت[1]

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

2 – یادآوری[2]

3 –تاپ آف مایند[3]: وقتی برند اولین برندی باشد که در طبقه محصول به ذهن مشتری می‌رسد.

2 -تصویر برند[4]

تصویر برند به عنوان ادراکاتی در مورد برند تعریف می گردد که با پیوندهای ایجاد شده در حافظه مصرف‌کننده مرتبط می باشد. پیوندهای برند گره‌های اطلاعاتی می باشد که با گره‌های مربوط به برند در ذهن مشتری ارتباط پیدا کرده و حاوی مفهومی در مورد برند برای مشتری می باشد.

 

1-2  مشتری و رضایت

1-2-1  تاریخچه رضایتمندی مشتری

پژوهش در مورد رضایت مشتری به اوایل دهه 1960 برمی­گردد. در طی این مدت تعاریف متعددی از رضایتمندی مطرح شده­می باشد که بیشتر این تعاریف در مقایسه باهم دارای هم­پوشانی هستند. بیشتر صاحبنظران بر تعریف ارائه ­شده توسط الیور[5] تاکید دارند. طبق تعریف الیور رضایت یا عدم رضایت  مصرف­کننده عبارتست از قضاوت مصرف­کننده از موفقیت­ها یا ناتوانی­های سازمان در برآورده کردن انتظارات مشتری، اگر انتظارات برآورده گردد منجر به رضایت مشتری می­گردد و در غیر اینصورت باعث عدم رضایت وی می­گردد (طاهرخانی، 1385:14).

افزایش روزافزون اهمیت رضایتمندی باعث گردید که پس از اولین مطالعات، تحقیقات زیادی انجام گیرد مانند کسانی که در زمینه رضایتمندی تحقیقات دامنه­داری انجام دادند، پاراسورامن، بری، زیتامل، گرونروس و . . . بودند که در خلال این فصل به کارهایی که آنها انجام داده­اند تصریح شده می باشد. تقریبا تمام تحقیقات انجام شده در مورد رضایتمندی بر اساس مقایسه حالت درک شده با حالت استاندارد می باشد.

امروزه سازمان­ها دریافته­اند که رضایت مشتری ضامن بقای سازمان می باشد. اهمیت این امر تا به آن جاست که رضایت مشتری مهم­ترین عامل در مدل­های کیفیت نظیر مدل سازمان مدیریت کیفیت اروپایی[6]،

[1] :Recognition

[2] :Recall

[3] Top of mine

[4] – Brand Image

[5] – Oliver

[6] – EFQM

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه رتبه بندی شاخص های محصول در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های مکان در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های قیمت در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های ترفیع در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های برند در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های رفتار ذهنی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )  با فرمت ورد