عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی

این سیستم با بهره گیری از سوئیفت روی خط بین شعبه ی مرکزی بانک های تجاری اقدام می کند و بانک مرکزی تأثیر تسویه کننده را برعهده دارد .

2-1-7-4) شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

این سیستم ، ار طریق خودپرداز در حال حاضر بین شعب مرکزی دو بانک تجاری و به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد .

2-1-7-5) شبکه مرکزی سوئیفت [1]

سوئیفت یک انجمن تعاونی غیر انتفاعی می باشد که در ماه می  1973  میلادی توسط  239  بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق تلکس در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده ی جهانی بود . ایران از سال 1371  به عضویت سوئیفت در آمد و در سال  1372  به این شبکه متصل گردید . بانک مرکزی و سایر بانک های ایران از این شبکه بهره گیری می کنند و شتاب را به عنوان بخشی از آن اجرا می کنند .

از دیگر اجزاء بانکداری الکترونیک ایران می توان به دستگاه های خودپرداز ، شعب مکانیزه کارت های هوشمند ، تلفن بانک و فاکس بانک و غیره تصریح نمود.  سید جوادین سقطحی، 1385 ، ص 3 ).

[1] –  SWIFT

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش عبارتند از:

  • سنجش و اندازه گیری رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری اندازه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان با فرمت ورد