عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )

1-1 مقدمه

در دنیای پویای تجارت امروز برند تأثیر تعیین کننده‌ای در سرنوشت کالاها و خدمات سازمان اعمال می کند. برند قوی یک جایگاه برجسته و ارزشمند می باشد که یک کالا، خدمت یا شرکت در ذهن و تفکر مصرف‌کنندگان جامعه ایجاد می کند. امروزه شرکت ها تنها بدنبال کسب رضایت مشتریان نیستند بلکه بقای خود را در شناخت عوامل موثر در حفظ و وفادار  کردن آنها به برند خود می‌دانند زیرا در بازارهای هوشمند امروز شرکت ها کمتر به دنبال رقابت بر سر قیمت ها می‌باشند و به دنبال راه هایی برای ماندگار ساختن ارزش محصولات خود در ذهن مصرف کنندگان هستند که این روش تنها از طریق ساختن برندهایی قدرتمند و مدیریت صحیح و منطبق با شرایط محیطی امکان پذیر می باشد (کلر، 2008: 68).

 

1-2  تصویر ذهنی

1-2-1  تصویر ذهنی

اولین بار تصویر ذهنی توسط مارتینیو[1] 1958، به عنوان عامل مهمی در پیشرفت شخصیت خرده فروشی تعریف شده می باشد.

تصویر ذهنی ، به عنوان یکی از مهمترین مفاهیم بازاریابی شناخته شده می باشد. اگرچه، بازاریابان، در مورد چگونگی اندازه گیری این مفهوم، اختلاف نظر دارند. تصویر ذهنی عبارت می باشد از ادراکات مشتری درمورد محصول و برند که از طریق منسوبه های برند و محصول در حافظه مشتری منعکس میشود. به بیانی دیگر، تصویر ذهنی به منسوبه های قوی، مطلوب و منحصر به فرد در حافظه تصریح دارد. مدیران مؤسسات تولیدی و خدماتی در کلیه ی بخش های دولتی، تعاونی و خصوصی، به تدریج پی میبرند که تنها کیفیت محصول نمیتواند موجب فرق آنها از دیگران گردد و تصویر و توجه مثبت به سازمان، عامل بسیار مهمی در وفاداری به سازمان می باشد. تصویر ذهنی از یک سازمان، یک جزء کوچک و نامحسوس می باشد. اما در موفقیت یک کسب و کار دارای اهمیت ویژهای میباشد، چراکه تصویر سازمان یکی از ارزشمندترین سرمایه های آن می باشد
تصاویر ذهنی مثبت و قدرتمند اندازه خرید و تکرار خرید مشتریان قبلی را افزایش داده و مشتریان جدیدی را جذب مینماید. مدیریت تصویر ذهنی مستلزم سرمایه گذاری های مستمر بر پژوهش و توسعه، تبلیغ ماهرانه و مواردی همچون ارایه خدمات برجسته به مشتری می باشد و لازمه این امر حفظ آگاهی مشتریان، استنباط مناسب از کیفیت و عملکرد محصولات سازمان و موارد مثبت دیگر می باشد (الوس[2]،2010: 20).

رضایت مشتری را میتوان دست یابی مشتری به هدفی که قبلا پیش بینی میکرده، تعریف نمود. یعنی رسیدن مشتری به محصول و خدمات که از قبل در ذهن داشته می باشد. تصویر ذهنی یک عامل کلیدی در رضایت مشتری و محرک مقاصد رفتاری مشتری می باشد. تمام اجزای یک فروشگاه بایستی به عنوان یک سیستم مشتری گرا اقدام کنند تا خدمات بیشتری به مشتری ارائه دهند و پیش روی پاداش بیشتری بگیرند. نقص در هر قسمت از سیستم، سبب لطمه زدن به نظام ارائه خدمت مطلوب به مشتری میگردد و مشتری پیش روی سیستم قضاوت می ‌کند ( ابراهیمی، 1390: 16).

[1] Martineau

[2] Alves

سوالات یا اهداف پایان نامه :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مطالعه رتبه بندی شاخص های محصول در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های مکان در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های قیمت در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های ترفیع در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های برند در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های رفتار ذهنی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )  با فرمت ورد