عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )

1-1-1 آیا همه‌ی کالاها می توانند از برند برخوردار شوند؟

همانطور که پیش از این گفتیم، روشن می باشد که برندها مزیت های مهم و ارزشمندی را برای مصرف کنندگان و شرکت ها فراهم می آورند. با این تفاصیل این یکی از سئوالاتی می باشد که در این بحث باقی می ماند.

برند سازی با ایجاد یک ساختار ذهنی به مصرف کنندگان کمک می کند تا دانش خود را در مورد محصولات سازماندهی کنند و به این ترتیب تصمیم گیری برای آن ها ساده تر می گردد. کلید معمای برندسازی در این می باشد که مصرف کنندگان بتوانندتمایزهای موجود میان برندها را در یک رده از محصول دیگر به درستی درک کنند و بشناسند. این تمایزات می توانند با ویژگی ها و ملاحضات نامشهود و تصویر آن در ذهن مصرف کنندگان مرتبط باشند.

پس هر زمان و در هر کجا که مصرف کنندگان درصدد انتخاب و تصمیم گیری میان چند گزینه باشند، برندها می‌توانند در این فرآیند تأثیر مهمی را بازی کنند. به همین دلیل بازاریابان می توانند از بحث برندسازی در هر موقعیتی که وضعیت انتخاب برای مصرف کننده هست، بهره گیرند. با در نظر داشتن این که مصرف کنندگان امروزی با انتخاب های بسیار متعددی مواجهند، جای تعجب نیست که بحث برندها تا این حد فراگیر شده و روبه رشد می باشد(کلر[1]،2008: 89).

 

1-1-2  مدل آکر-ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف‌کنندگان [2]

بنا به نظر پروفسور دیوید آکر، ارزش ویژۀ برند ریشه در 4 رکن آورده شده در این مدل دارد:

[1] Keller

[2]  مقاله مروری بر مدل های ارزیابی برند- روزنامه دنیای اقتصاد1391-

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه رتبه بندی شاخص های محصول در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های مکان در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های قیمت در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های ترفیع در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

مطالعه رتبه بندی شاخص های برند در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های رفتار ذهنی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )  با فرمت ورد