عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

) بانکداری الکترونیک

به گونه کلی اگر بخواهیم تعریف عمومی از بانکداری الکترونیکی داشته باشیم ، می توان چنین بیان نمود که بانکداری الکترونیک عبارت می باشد از ارائه ی خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ی عمومی قابل دسترس اینترنت یا اینترنت که از امنیت بالایی برخودار می باشد.(الهیاری فرد،1384، ص31 )

واژه بانکداری الکترونیکی به دو صورت تعریف می گردد . یکی از ارائه خدمات بانکی با بهره گیری از سیستم الکترونیکی و دیگری خدمات الکترونیکی بانکی . اگر تعریف اول را در نظر بگیریم بحث قدیمی را پیگیری می کنیم . مثل بهره گیری از تلکس و تلگرام که از قبل در بانک ها بود و دارا بودن آن برای بانک ها مزیتی به شمار نمی آمد . اما در تعریف دوم بانکداری الکترونیکی خدمات الکترونیک را ارائه می دهد ، یعنی اگر قرار باشد که رایانه در شعب ، فقط کار حساب جبری کارمند شعبه را انجام دهد ، به بانکداری الکترونیک دست نیافته ایم .

در واقع بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی می باشد که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورت حساب هایشان از آن بهره گیری می کنند . این کانال ها عبارتند از تلفن ، اینترنت ، موبایل و تلویزیون دیجیتال . ( Karjaluoto and Mattila , 2002  )

2-1-4) انواع خدمات بانکداری الکترونیکی

بانک الکترونیکی طیف گسترده ای از انواع خدمات بانکداری الکترونیکی را در بر می گیرد . در ادامه بعضی از انواع اینگونه خدمات معرفی شده می باشد .

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش عبارتند از:

  • سنجش و اندازه گیری رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری اندازه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان
  • شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان با فرمت ورد