عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

اجزای بانکداری الکترونیک در ایران

2-1-7-1) انواع کارت ها

  • کارت های اعتباری و بدهی : در حال حاضر بیش از 2/8 میلیون کارت از سوی بانک های تجاری صادر شده می باشد .
  • کارت های غیر بانکی : بعضی مؤسسات غیر بانکی اقدام به انتشار کارت های خرید مانند ثمین و سایپا کارت نموده اند .

2-1-7-2) شبکه شتاب

این ، یک شبکه ی آنلاین ملی می باشد و خدمات مربوطه به کارت های بدهی را انجام می دهد ، و کارت های بدهی داخلی را بین بانک ها تسویه می نماید .

2-1-7-3) سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

این سیستم با بهره گیری از سوئیفت روی خط بین شعبه ی مرکزی بانک های تجاری اقدام می کند و بانک مرکزی تأثیر تسویه کننده را برعهده دارد .

2-1-7-4) شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی

این سیستم ، ار طریق خودپرداز در حال حاضر بین شعب مرکزی دو بانک تجاری و به صورت آزمایشی در حال اجرا می باشد .

2-1-7-5) شبکه مرکزی سوئیفت [1]

سوئیفت یک انجمن تعاونی غیر انتفاعی می باشد که در ماه می  1973  میلادی توسط  239  بانک از پانزده کشور اروپایی و آمریکای شمالی راه اندازی گردید و هدف از آن جایگزینی روش های ارتباطی غیر استاندارد کاغذی و یا از طریق تلکس در سطح بین المللی با یک روش استاندارد شده ی جهانی بود . ایران از سال 1371  به عضویت سوئیفت در آمد و در سال  1372  به این شبکه متصل گردید .

[1] –  SWIFT

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش عبارتند از:

  • سنجش و اندازه گیری رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری اندازه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان با فرمت ورد