مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

صفحات وب

ساده ترین شکل بانکداری الکترونیک که به مقصود نمایش اطلاعات در مورد بانک و محصولات و خدمات آن می باشد ، از طریق شبکه وب جهان گستر می باشد . امروز تمامی بانک های عمده و موسسات مالی دارای صفحات وب می باشند . این صفحات امکان تعامل مشتریان و بانک را به مقصود تبادل اطلاعات فراهم می کنند . همچین از وب به عنوان ابزاری برای رسیدگی به شکایات و دریافت پیشنهادات مشتریان و توسعه ارتباطات تعاملی و پیشبرد فروش و توسعه خدماتی مانند پست الکترونیک بهره گیری می گردد .

2-1-4-9) بانکداری خانگی

یک نوع از خدمات بانکداری الکترونیکی بانکداری خانگی یا انجام امور بانکی در منزل می باشد . بانکداری با کامپیوترهای شخصی به سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر و سیستم های ارتباطات از راه دور اطلاق می گردد که مشتریان را قادر می سازد به اطلاعات حساب خود و نیز اطلاعات عمومی در مورد محصولات و خدمات بانک از طریق کامپیوتر شخصی خود دسترسی داشته باشند . ( فرجیان ، 1385 ، ص 24 – 22 )

2-1-5) مزایای بانکداری الکترونیکی

مزایای بانکداری الکترونیک را می توان از دو دیدگاه مورد توجه قرار داد .

2-1-5-1) مزایای بانکداری الکترونیک از دیدگاه مشتریان :

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

  • صرفه جویی در هزینه ها
  • صرفه جویی در زمان
  • دسترسی به کانال های متعدد برای انجام عملیات بانکی(سید جوادین،سقطچی،1385،صص32- 33)

2-1-5-2) مزایای بانکداری الکترونیک از دیدگاه بانک ها

اصولاً  بانکداری الکترونیک ، مزیت های زیادی برای بانک ها دارد . طبق تحقیقات انجام شده توسط مؤسسه ی دیتا مانیتور اهم این مزایا به تبیین ذیل عنوان گردیده می باشد :

  • تمرکز بر کانال های توزیع جدید
  • ارائه ی خدمات اصلاح شده به مشتریان
  • بهره گیری از استراتژی های تجارت الکترونیکی

علاوه بر آن بانکداری الکترونیکی از دیدگاه های کوتاه مدت ، میان مدت و بلند مدت دارای مزیت های بالقوه ای می باشد . این مزیت ها از دیدگاه مؤسسه ی دیتامانیتور به تبیین زیر می باشد :

سوالات یا اهداف پایان نامه :

اهداف پژوهش عبارتند از:

  • سنجش و اندازه گیری رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری اندازه ارائه خدمات بانکداری الکترونیک شعب بانک ملی استان گیلان
  • سنجش و اندازه گیری ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان :  مطالعه ارتباط ارائه خدمات بانکداری الکترونیک و رضایت مشتریان شعب بانک ملی استان گیلان با فرمت ورد