عنوان کامل پایان نامه :

 مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )

1-1-1  برند چیست؟

در دنیای پویای تجارت، برند می‌تواند تأثیر تعیین‌کننده‌ای در سرنوشت کالاها و خدمات و سازمان‌ها اعمال کند. برند قوی در واقع یک جایگاه برجسته و ارزشمند می باشد که یک کالا یا یک شرکت در ذهن و تفکر مصرف‌کنندگان جامعه ایجاد می کند. تا چندی پیش این تصور غالب بود که برند تنها در دنیای کالاهای مصرفی معنادار می باشد اما امروزه جایگاه برجسته آن در بازار کالاها و خدمات صنعتی‌- تجاری نیز به خوبی عیان شده و بسیاری از شرکت‌هایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند توانسته‌اند در پرتو یک برند معتبر جایگاهی قدرتمند در قلمرو بازرگانی داخلی و بین‌المللی کسب کنند ( روستا، 1390: 18)

یکی از خاصیت‌های برند قوی این می باشد که مشتریان را از سردرگمی در تصمیم‌گیری و انتخاب محصول -در شرایطی که محصولات از تنوع بالایی برخودارند- نجات می‌دهد، بویژه اگر محصول مورد نظر محصولی گران‌قیمت و از نوع پردرگیری باشد.

در نظر داشتن این نکته ضروری می باشد که تصویر مثبتی که با کوشش‌های شرکت در ذهن مشتری ایجاد می گردد، ابدی نیست و گذشت زمان و پیدایش محصولات جدید و متنوع بر آن اثرگذار می باشد. ادامه حیات برند مستلزم کوشش‌های مستمر بازاریابی، بویژه نوآوری و بهبود کیفیت می‌باشد.

برند مفهومی غیرملموس می باشد. به همین سبب اغلب برای این‌که درک مفهوم آن آسان‌تر گردد آن را با عناصر و مفاهیم بازاریابی که ملموس‌تر هستند مثل تبلیغات، علامت/نشان تجاری، آهنگ‌های خاص یک شرکت و … تعریف می‌کنند (سمیعی نصر، 1390 : 56).

شما می توانید مطالب مشابه این مطلب را با جستجو در همین سایت بخوانید

برند نمادی می باشد از ادراکات- هر آن چیز که که میبینید، می‌شنوید، می‌خوانید، احساس می‌کنید، فکر می‌کنید- درمورد یک محصول، خدمت یا کسب و کار. برند جایگاه متمایزی را در ذهن مشتریان بر اساس تجارب گذشته، تعلقات و انتظارات آتی برای خود کسب می کند. برند میانبری می باشد به ویژگی‌ها، منافع، باورها و ارزش‌ها، که با ایجاد فرق و کاهش پیچیدگی، فرآیند تصمیم‌گیری را تسهیل می‌نماید.

این تصور که برندینگ زیرمجموعه‌ای از مدیریت بازاریابی می باشد، تصور درستی نیست. برندینگ بایستی از رأس هرم سازمانی شروع گردد. ساختن، طرفداری و حفاظت از برندهای قوی مسئولیت تک‌تک افراد می باشد و از شخص مدیرارشد اجرایی آغاز می گردد چراکه فعالیت‌های لازم جهت حفظ و هدایت برند نیاز به نوعی تعهد سازمانی جامع دارد که تنها مدیر ارشد توانایی هدایت آنها آنها را دارد. شرکت‌هایی که برندهای قوی دارند منافع زیادی از قبل آنها کسب می‌کنند. یک برند قوی این امکان را برای شرکت فراهم می‌آورد تا قیمت‌هاب بالاتر محصولات را از مشتریان و نیز قیمت‌های بالاتر سهام را از سرمایه‌گذاران مطالبه کند که این امر باعث ایجاد جهش در درآمدها و هموار ساختن معضلات ناشی از نوسانات دوره‌ای می گردد (بطحایی، 1391: 61).

سوالات یا اهداف پایان نامه :

مطالعه رتبه بندی شاخص های محصول در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های مکان در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های قیمت در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های ترفیع در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های برند در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

مطالعه رتبه بندی شاخص های رفتار ذهنی در صنعت روغن صنعتی، موتور، ترمز و گریس

لینک متن کامل پایان نامه رشته مدیریت با عنوان : مطالعه جایگاه محصولات شرکت کاسترول در بازار نسبت به رقبا در ذهن مشتریان ( جزیره قشم در سال 1393 )  با فرمت ورد